رپرتاژ

نقش بازاریابی پزشکی وآموزش کارکنان در کسب و کار

بازاریابی موفق شما، با تدوین برنامه کسب و کار ، نگاه آرمانی شروع به کار می کند

ما با انجام دقیق فرایندهای “معاینه، تشخیص و درمان” به بهینه سازی بازده سرمایه گذاری شما کمک می کنیم

لطفا دهها و گاهی صدها میلیون تومان از پول خود را در روشهای بازاریابی غلط هدر ندهید.در عوض اجازه دهید تا ما برای مرکز شما یک برنامه جامع مارکتینگ ایجاد کنیم که با تدوین بهترین استراتژی ها و تکنیک های لازم برای دستیابی به اهداف شما، همراه خواهد بود.
توصیه میکنیم که با یک معاینه، تشخیص و درمان جامع شروع کنید.

معاینه

ممیزی بازاریابی و تحقیق بازار

در حالیکه مشغول به کار هستید، ما بلافاصله برای شما کار را شروع خواهیم کرد. استراتژیست بازاریابی ارشد شما، یک پرسشنامه دقیق برای شما ارسال می کند تا آن را تکمیل نمایید. در همین حال، تیمی از متخصصان فرایند نیز شروع به کار می کنند، آنها به طور مستقل آمار جمعیتی را بررسی کرده و رقبای تان را مورد ارزیابی قرار می دهند، گزینه های رسانه ای شما را مطالعه نموده و حضور دیجیتال سازمان شما (وب سایت، جستجوگرها، تبلیغات آنلاین، رسانه های اجتماعی، شهرت) و تلاش های بازاریابی گذشته تان را ممیزی می کنند.

تشخیص

مذاکرات با مدیران ارشد

در این مرحله استراتژیست شما از طریق تماسهای تلفنی و یا کنفرانس تحت وب با مدیر ارشد مرکز خدمات درمانی مصاحبه خواهد کرد تا درباره اهداف و نقاط قوت و ضعف، سیاست داخلی، وضعیت رقابت، الگوهای ارجاع، بودجه و موارد دیگر، به نقطه مشترک برسند. در نهایت مشاور بازاریابی شما جهت بازدید و مذاکرات نهایی به محل شما مراجعه خواهد کرد.

طرح درمان

توصیه ها

پس از آنکه مراحل معاینه و تشخیص به طور کامل انجام شد، بخش مارکتینگ خدمات درمانی نگاه آرمانی، برنامه های خود را ارایه خواهد داد، این برنامه ها به طور کلی در حوزه های زیر می باشد:

طراحی و تدوین برنامه کسب و کار
طراحی و تدوین برنامه تبلیغات آنلاین پزشکی
بازاریابی دیجیتال خدمات درمانی (طراحی سایت پزشکی، سئو سایت پزشکان ، تبلیغات آنلاین پزشکی، برند شخصی، رسانه های اجتماعی، و غیره)
برنامه هایی جهت سیستم ارجاع پزشکان
روابط عمومی (مطبوعات، رویدادهای اجتماعی، و غیره)
بازاریابی داخلی (تجربه بیمار، مهارت های پاسخ به تلفن، مراجع داخلی و غیره)
طراحی نام تجاری و برندینگ

البته، در نهایت شما و تیمتان فرصتی خواهید داشت تا برنامه اجرایی را مطالعه نموده و نظرات خود را انتقال دهید. در انتها نظرات شما به همراه اطلاعات دقیقی که در حوزه های معاینه، تشخیص و درمان، تولید شده تبدیل به یک برنامه جامع مارکتینگ و برندینگ خدمات درمانی خواهد شد. این برنامه ای برای آغاز سفر مجموعه شما به دنیای توسعه و پیشرفت خواهد بود.

آموزش کارکنان (آموزش پرسنل پزشکی): ضروری ترین عنصر برای موفقیت بازاریابی است.

یکی از مهمترین علل اصلی عدم موفقیت بازاریابی خدمات درمانی و صنایع وابسته، در حوزه آموزش کارکنان می باشد. شما می بایست تیم خود را برای بازاریابی بهتر، خدمات درمانی/ پزشکی  و صنایع وابسته، بهینه سازی کنید.

تجربه ما در حوزه بازاریابی خدمات درمانی و شیوه های اثبات شده در دنیا، نشان می دهد که آموزش کارکنان برای بهبود موفقیت بازاریابی شما حیاتی است. به عنوان مثال، اگر کارکنان شما قادر به تبدیل، یک تماس گیرنده به مشتری نباشند و یا نمی توانند ارتباط موثر مناسبی با بیماران شما و همکاران خود در چارچوب مدیریت کار تیمی داشته باشند، برنامه های آموزشی مناسب می توانند باعث افزایش بهره وری آنها و در نهایت موفقیت شما در بازاریابی، گردد.

نقش آموزش کارمندان در مارکتینگ خدمات درمانی

تمامی شرکتها و مراکز خدمات درمانی دنیا که در عرصه تولید، تجارت و ارایه خدمات به موفقیتهای چشمگیری دست پیدا کرده اند همواره در ارتقای مهارت و دانش کارکنان خود اهتمام ورزیده اند . مجموعه هایی که میلیونها و شاید میلیاردها تومان هزینه سرمایه گذاری کرده اند ولی به دلیل آنکه  کارشناسان بازاریابی، فروشندگان و کارمندان رابط با مشتریان آنها هیچ گونه آموزشی ندیده اند،  دچار چالش های عمیقی در حوزه کسب و کار خود شده اندو  بیشترین آسیبها را از همین رهگذر دیده اند. متاسفانه این مدیران آموزش های پرسنل پزشکی مربوط به بازاریابی و فنون ارتباط موثر با مشتری، را اصلا علم و فن یا هنر نمی دانند بلکه به صورت کاملا سنتی عمل می کنند.

در واقع این کار  شبیه به این است که یک اتومبیل بسیارگران قیمت را به دست کسی بسپارید که گواهی نامه رانندگی ندارد، آماده باشید که او به زودی هم ماشین و هم خودش را نابود خواهد کرد .

مجموعه هایی را می شناسم که بعد از سال ها فعالیت برای اولین بار تصمیم گرفته اند کارکنان خود را آموزش دهند . کارکنان چنین شرکتهایی از محل عدم آگاهی از دانش روز بازاریابی ، فروش و روانشناسی فروش و عدم موفقیت بیشتر در فروش و جذب مشتری ، دهها وگاهی صدها میلیون تومان  فقط فرصت کسب درآمد را از دست می دهند و با ادامه این روند ، روزی می رسد که شاهد فروپاشی شرکت هایشان باشند . مدیران شرکتها و مراکز خدمات درمانی هوشمند ۳ درصد از سودشان را  صرف ارتقای دانش، مهارت و شایستگی حرفه ای کارکنانشان می کنند .یادمان باشد که سطل دانش سوراخ است، حتی کسانی که بالاترین دانش را داشته باشند بدون بازآموزی و یادگیری مستمر، در آینده نزدیک به یک بی سواد مطلق تبدیل خواهند شد .

لطفا همین حالا یک محاسبه ساده را انجام دهید؛ اگر از راه آموزش کارکنان تان فقط و فقط ۲۰ درصد توان فروش و جذب مشتری آنها بالا برود سود آن چقدر خواهد شد؟ و بالعکس ضرر آن چقدر خواهد شد؟

در نتیجه کارکنان آموزش دیده نسبت به کارکنان آموزش ندیده به تغییرات سازمانی و همچنین تغییرات جامعه آگاهانه تر واکنش نشان می دهند و از آن جا که حیات و ادامه زندگی مجموعه شما تا حدود زیادی به دانش و مهارت کارکنان تان بستگی دارد، افراد ماهرتر و آموزش دیده تر نقش مؤثرتری در کارآمدی و بهره وری سازمانی خواهند داشت . از طرف دیگر آموزش با افزایش میزان اطلاعات، دانش، مهارت ها و قابلیت های کارکنان، آنان را برای ایفای وظایف و قبول مسئولیت های جدیدتر، آماده تر و مجهزتر می کند. به طور کلی در شرکت های تجهیزاتی و مراکز خدمات درمانی که به رشد کمی و کیفی دانش و مهارت کارکنان خود می اندیشند و پیوسته فعالیت های آموزش در آن در جریان است، افراد به طور مستمر توانایی های خود را افزایش  داده و چگونه آموختن و به کار بستن را می آموزند . در چنین سازمانی، ابتکار، ابداع، ارتقای آگاهی و دانش افزایی به نوعی رفتار همگانی مبدل می شود و توفیق در تحقق اهداف سازمانی امری قطعی است و هرگز مجموعه شما دچار جمود فکری نخواهد شد.

مهندس مهدی صنم پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *